Het stikt in de foodbranche van de clubs en clubjes, een aantal daarvan ook voor jongeren. Sommige daarvan lijken wel heel lichtzinnig. Wij hebben natuurlijk niets tegen een beetje fun, maar om je baas nou duizenden euro’s te laten betalen voor slaapfeestjes waarop je met branchegenoten wat stompzinnige songteksten staat mee te brullen? Not exactly our cup of tea.

YFP logo

Young Foodpolicy doet het anders. Als jongerentak van het Foodpolicy-netwerk hebben wij in de eerste plaats een inhoudelijke insteek. Jonge foodprofessionals zijn tegenwoordig vrijwel allemaal hoogopgeleid, en velen van hen zijn maatschappelijk geïnteresseerd. Als koplopers van een nieuwe, aanstormende generatie zijn zij bij uitstek op zoek naar antwoorden op de vraag hoe maatschappelijke ontwikkelingen om te zetten in commerciële kansen. Dat is leuk, spannend en uitdagend.

Markies site 2Leuk, spannend en uitdagend is ook het programma van de Young Foodpolicy-bijeenkomsten. Wij zijn altijd op zoek naar wat de jonge generatie (25-40 jaar) beweegt en proberen dat te vertalen naar de praktijk van het dagelijkse werk. Jongeren hebben er enorm baat bij als zij met elkaar kunnen sparren over de mogelijkheden én de moeilijkheden die zij daarin tegenkomen. De gemeenschappelijke interesse voor maatschappelijke vraagstukken in relatie tot food creëert een bijzonder gevoel van verbondenheid. De contacten die je opdoet gaan een werkend leven lang mee.

Young Foodpolicy is een unieke club, dat zal iedereen beamen die een bijeenkomst heeft bijgewoond. Evenals grote broer Foodpolicy NL is het een  besloten netwerk, dat leden uitsluitend onder ballotage - doorgaans op uitnodiging - toelaat. Want er zijn ook jongeren die graag op niveau netwerken!

www.youngfoodpolicy.nl