Miriam Verstappen

Projectmanager

Miriam Verstappen Mediaset2

Miriam Verstappen (1960) hoef je niet te vertellen hoe de foodbranche in elkaar steekt, want zij was achttien jaar lang intensief bij de sector betrokken.

Veertien jaar was zij traffic manager en eindredacteur van het vakblad FoodPersonality, en daarna vier jaar medewerker op de afdeling Communicatie van supermarktconcern Laurus. In beide functies was Miriam de rechterhand van Frits - de twee kunnen dan ook zoals dat heet ‘lezen en schrijven’ met elkaar. Als afgestudeerd Neerlandica is Miriam er natuurlijk ook bij uitstek toe geëquipeerd om goed te kunnen lezen en schrijven, zij het dat zij in tegenstelling tot de meeste van haar studiegenoten ook nog goed kan rekenen. Zelf omschrijft ze zich als ‘half bèta, half alfa’. Dat de keuze voor een studie Medicijnen uiteindelijk omsloeg in die voor een studie Nederlands, was dan ook louter toeval.

Met die achtergrond is het misschien niet verwonderlijk dat Miriam zich uiteindelijk in diverse communicatiefuncties ontpopte tot ‘spin in het web’. Vanuit haar methodische aard vindt zij het heerlijk om orde te scheppen, structuur aan te brengen en processen te bewaken. Streng in de bewaking van afspraken en deadlines, maar vriendelijk, betrouwbaar en flexibel in de menselijke omgang: het mensentype is veelgezocht, maar zeldzaam. Mediaset heeft er één en zij heet Miriam!