Frits Kremer

Directeur

Frits Kremer Mediaset
De interesse voor voedings- en landbouwvraagstukken zat er bij Frits Kremer (1956) al vroeg in. De foodbranche past hem dan ook als een handschoen.

Frits studeerde Niet-Westerse Geschiedenis en Sociologie aan de Vrije Universiteit en schreef zijn doctoraalscriptie over de mogelijkheden tot ontwikkeling van het Indiase platteland. Begin jaren negentig werd Frits hoofdredacteur van het toen nog jonge vakblad FoodPersonality. In 1997 verruilde hij de journalistiek voor het communicatievak. Als directeur van communicatiebureau FoodWorld was hij de drijvende kracht achter het Nationaal Food Congres en de netwerkclub De Jonge Turken. In 2002 richtte Frits samen met anderen de Trade Marketing Association op.

Een turbulente tijd beleefde Frits bij het roemruchte supermarktconcern Laurus, waarvan hij van 2003 tot 2007 hoofd communicatie was. Hier initieerde hij, als voorzitter van een door hem opgerichte Stuurgroep MVO, een destijds baanbrekend duurzaamheidsbeleid voor Super de Boer. De uitdagingen van het verduurzamingsproces in food fascineerden hem zodanig, dat hij besloot deze na zijn Laurusperiode tot grondslag te maken van een nieuwe onderneming, het tegenwoordige Mediaset.

In 2008 verscheen bij uitgeverij Bert Bakker Frits’ boek Het boodschappenbolwerk, waarin hij de commerciële kansen van de verduurzaming van de foodsector analyseert. Actuele ontwikkelingen in het verduurzamingsproces becommentarieert hij in zijn column in het vakblad FoodPersonality.