Elk jaar begin juni is er het maatschappelijk foodcongres Outbreak. Weliswaar voortgekomen uit het besloten netwerk Foodpolicy NL, maar toegankelijk voor iedereen, lid of geen lid. Uitgangspunt bij de samenstelling van het Outbreakprogramma is het principe ‘maatschappelijke ontwikkelingen vertalen in commerciële kansen’. In de onderwerpskeuze laten we ons zo veel mogelijk door de actualiteit leiden.

banner 7

 

Het programma gaat verder dan alleen duurzaamheid. Vergrijzing en ontgroening, de onbevredigde behoeften van de allochtone consument, innovaties op het gebied van technologie, opvallende nieuwe foodformules - het zijn allemaal zaken die aan bod kunnen komen. 

Outbreak-congres-2013-160 1Mooie dingen worden vaak uit onvrede geboren en bij het Outbreakcongres is dat niet anders. Wij ergerden ons al een tijdje aan het bestaande congresaanbod binnen de foodsector. Te oppervlakkig, niet betrokken op maatschappelijke ontwikkelingen en te duur voor de middelmatige inhoud. De uitdaging is dan natuurlijk om te proberen het zelf beter te doen. Niet alleen qua inhoud, maar ook qua vorm. Want waarom zou een congres saai moeten zijn als het ook leuk en afwisselend kan? 

Gesteund door onze Raad van Advies besloten we daarom in juni 2013 het eerste Outbreakcongres neer te zetten. In juni 2014, '15 en '16 was het een groot succes. En op 8 juni 2017 organiseren we het congres voor de vijfde keer! Een blijvertje dus. Kennelijk zijn er genoeg branchegenoten te porren voor een beetje vernieuwing. Want natuurlijk is een congres er ook voor het netwerken, daar vormt Outbreak geen uitzondering op. Maar het verschil met andere congressen is dat Outbreak altijd interessant is - ook tussen de pauzes…

Congrespartners: Blonk Consultants en het vakblad FoodPersonality. 

www.foodpolicy-outbreak.nl