Outsourcen

Sommige foodbedrijven aarzelen om echt aan de slag te gaan met duurzaamheid. Ze weten niet goed waar ze moeten beginnen, zijn bang voor een te groot beslag op kostbare managementtijd, of worstelen met de vraag wat ze wel en niet moeten communiceren.

Inhoud
Serieus verduurzamingsbeleid vertrekt vanuit de inhoud. Wàt gaan we precies verduurzamen en wat (nog) niet? Om dat te bepalen, leggen de inhoudelijk specialisten van Blonk eerst het cijfermatig fundament. Want meten is weten, of het nu om de berekening van een CO2-footprint gaat, om het uitvoeren van een LCA of om een duurzaamheidsscan.

mediablonk 6Frits Kremer (l) en Hans Blonk

Zodra duidelijk is waar uw kansen op duurzaamheidsgebied liggen, koppelen we die in samenspraak met u aan relevante marketing- en communicatiedoelstellingen.

 

 

 

Proces
U wilt wel de lusten, maar niet de lasten van een verduurzamingsproces. En dat hoeft ook niet. Uw taak is het samen met ons bepalen van het doel waar u naartoe wilt. Wij doen de rest, inclusief alle organisatorische rompslomp. Wij zorgen ervoor dat vergaderingen geleid, stappen gezet en deadlines gehaald worden. Wij zitten mensen achter de broek die te veel beloven maar te weinig geven - ook als dat uw eigen medewerkers zijn. Wij garanderen, kortom, een solide procesmanagement.

Communicatie

Heeft u ook het gevoel dat u zo langzamerhand wat ‘moet’ met duurzaamheid, maar weet u niet hoe? In partnership met Blonk Consultants biedt Mediaset u nu de mogelijkheid uw verduurzamingstraject integraal te outsourcen. Dit omvat een dienstenpakket met drie componenten: inhoud, proces en communicatie. We managen het vanuit één loket, strak en overzichtelijk. En dat betekent voor u: duurzaamheid zonder zorgen.

Vragen rond duurzaamheidscommunicatie zijn er genoeg. Intern gaat het vaak om het verkrijgen van voldoende draagvlak. Extern spelen er tal van beslissingen rond corporate communicatie (duurzaamheidsverslaglegging, stakeholderdialoog, persbeleid) maar ook rond marketingcommunicatie. Wel of geen duurzaamheidsclaims op de verpakking, bijvoorbeeld. Wij helpen niet alleen bij het maken van de juiste keuzes, maar voeren die ook uit. Want wij maken alles, van duurzaamheidsverslagen, brochures, boeken en (bedrijfs)magazines tot websites. We organiseren ook evenementen en doen desgewenst uw perswoordvoering. 

Maatwerk

Uiteraard kunt u ook afzonderlijke diensten afnemen, al naar gelang de behoefte. Bel of mail voor een oriënterend gesprek met Frits Kremer, 06-15892569, frits.kremer@mediaset.nl, of Hans Blonk, 06-28848241, hans@blonkconsultants.nl.